ביטחון עצמי – חלק א

מאמר ראשון

מה זה בכלל ביטחון עצמי? ביטחון עצמי הוא הערכה עצמית. על מנת שיהיה לנו ביטחון עצמי, עלינו 

  • להעריך את עצמנו
  • לשפוט את עצמנו
  • להתייחס לעצמנו

בצורה טובה וחיוביות.

הרבה מהאנשים חושבים שהערכה עצמית הוא חלק באישיות שאיתו אנו נולדים אך זהוי הנחה לא נכונה.

 חלק מהאנשים נולדים חברותיים יותר , עם יכולת להתחבר לסביבה שלהם בקלות יתר ולכן מתאפשרת יצירת הערכה עצמית בגיל צעיר יותר. הם מקבלים "פידבק" חיובי מהסביבה והמשפחה וכך בונים הערכה עצמית גבוהה. אך תזכרו, הם לא נולדו איתה אלא יצרו אותה במהלך השנים. וכמו שאפשר ליצור אותה על ידי מקריות כך אפשר ליצור אותה בכוונה ומודעות.

הערכה עצמית גבוהה הינה חיונית להתפתחות בריאה ומשמעותית בחיים. אם כל חיינו נשפוט את עצמנו, נתייחס לעצמנו ונעריך את עצמנו בצורה רעה שום גדילה והשגת מטרות לא תתאפשר.

אנחנו נהיה המכשול של עצמנו, ונגרום לכישלון חוזר ונשנה.

חובה עלינו להבין לעומק מה זה אומר. הרבה ממטופליי יודעים שהם אינם מעריכים את עצמם אך לא מבינים זאת . למה הכוונה?

הבנה יוצרת שינוי

ברגע שאתה מבין לעומק מה אתה עושה לעצמך, כמה זה לא הוגן כלפי עצמך ,ההתנהגות תפחית את עצמה בצורה משמעותית ללא שינוי ניכר ממך. נשמע לא אמיתי?

תשאלו את עצמכם : האם אני מבין/ה כמה זה נורא?

כמה זה נורא שאני מתעלל בעצמי, מבקר את עצמי, כועס על עצמי ללא שום סיבה ראויה?

ביטחון עצמי מתחיל מבפנים, לא מבחוץ! לא משנה כמה יאמרו לכם שאתם מוצלחים,יפים חכמים, טובים זה לא יעזור כי הקול הפנימי שלכם, הקול שאתם יצרתם טוען אחר. והקול הזה חזק יותר.

אתם חייבים להבין כמה זה נורא ועצוב שמכל האנשים בעולם אתם אלה שמכאיבים לעצמכם, מורידים את עצמכם ומונעים משינוי אמיתי לקרות.

אין שום בעיה ברצון להיות יותר ממה שאתם. יש בעיה עם נקודת הפתיחה שלכם.

כל אדם עם הערכה עצמית נמוכה מתחיל במינוס . ואת זה עליכם להבין. כל זמן שאין לכם הערכה כלפי עצמכם המלחמה תהיה קשה יותר, האתגר יהיה ארוך יותר.

ואין שום סיבה שתתחילו ממינוס

אתם מספיקים! אתם לא יותר מידי ואתם לא פחות מידי. אתם בדיוק מה שאתם צריכים להיות ברגע זה. ואתם שלמים עם זה, ואוהבים את עצמכם, וסולחים לעצמכם.

אתם מבינים שכל הקולות הקטנים שמכאיבים לכם, שגורמים לכם להרגיש רע לא חייבים להיות שם. הם לא תוצר של מי שאתם אלא של הפירוש שלכם למה שקורה בחיים שלכם.

ככל שתשפטו את עצמכם ואת האתגרים שלכם בחמלה, הבנה וסלחנות תראו דברים אחרים.

תבינו שאתם כן מצליחים, שכן יצרתם שינוי, שכן התקדמתם בחיים, שכן הגעתם למטרות.

אבל אם כל הישג שלכם יישפט בצורה השלילית והקשוחה ביותר, לא משנה מה תעשו זה לא יהיה מספיק.

עליכם לתת לעצמכם פידבק חיובי על כל מה שנראה בעינייכם כהצלחה, כחיובי. על כל תכונת אופי, כישורים ויכולות שלכם שאתם כן מעריכים ואוהבים.

מהרגע שאנחנו מתחילים לייצר הערכה עצמית, ולהגדיל אותה אנחנו כבר בחצי הדרך לשינוי והשגת המטרות שאנו רוצים. התחלה מפלוס ולא ממינוס.

 

השארת תגובה