איך לעבור שינוי?

איך לעבור שינוי

מאמר ראשון

אם אתם פה איתי, כנראה שהגעתם להחלטה שיש לכם צורך בשינוי בחייכם, שינוי קטן או גדול , שינוי לתקופה ארוכה או קצרה.

עכשיו חשוב להבין שחלק מהשינוי כולל בתוכו כמה אספקטים, ואנחנו צריכים להיות מוכנים אליהם על מנת שנצליח בתהליך. אפשר לראות את זה בכל תחום שבו אנו רוצים להתחיל משהו חדש.

 לדוגמא -התחלת פעילות גופנית, אם אני רוצה להתחיל לרוץ בצורה קבועה עליי לבנות תוכנית, להקדיש זמן קבוע , לאכול נכון לפני ואחרי אימון וכולי. עלי להכין "קרקע" אשר תאפשר את המטרה שלי ואת המשכה על מנת שלא אכשל או אפרוש.

מהו שינוי?

שינוי הוא תהליך שבו אדם עובר ממצב מסוים למצב אחר.

ישנם שני סוגי שינוי: פנימי וחיצוני.  במאמר זה נדבר על שינוי חיצוני.

שינוי חיצוני

כל שינוי שאינו נגרם על ידי האדם עצמו אלא על ידי גורם חיצוני אליו. כלומר, כל שינוי בסביבה שלי או בי שלא אני בחרתי בו באופן מודע.

בשביל לעבור שינוי אנחנו צריכים לדעת איזה סוג שינוי אנו מחפשים והאם אנחנו עוברים שינוי שאינו רצוי עבורנו.

שינוי חיצוני מתקשר אצלנו לשינוי במראה שלנו, במעמד שלנו, בתדמית וכל מה שניתן להבחין בו מהצד. אולם זוהי הנחה לא נכונה. כל שינוי שאנו בוחרים אותו הוא שינוי פנימי. אם אני מעוניינת בהצלחה כספית או גוף חטוב השינוי מתחיל מבפנים והתוצאה תראה לסביבה שלי באופן גלוי .ללכת לחדר כושר, לאכול בריא, לעשות משכורת גבוהה, לקנות בית יפה או מכונית טובה מתחיל מרצון, מטרה ודרך פעולה להשיג אותה. התוכנית כולה נבנת אצלנו בראש, בפנים, ורק אז יוצאת החוצה בצורת עשייה.

אז מה כן נחשב שינוי חיצוני?

 כאשר השינוי נובע מהסביבה שלנו ולא מאתנו ומשפיע עלינו.

מדוע חשוב לזהות את זה?

  1. שינוי פנימי שנגרם משינוי חיצוני אנחנו מאמינים שההגדרה שיש לנו על עצמנו, התכונות אופי שלנו , הם תמיד נכונות, אבל זה לא תמיד המצב.

עלינו לבחון האם חלקים בנו נוצרו בגלל הסביבה, דברים שקרו לנו ולא בגלל דווקא בגלל שאנחנו רצינו בו .

דוגמא - בחור או בחורה הפסיקו קשר בדרסטיות, "נעלמו " . אנחנו נתייג את עצמנו כאנשים עם בעיות בעולם הזוגיות, או גרוע מכך שאנחנו הבעיה רק בגלל שינוי חיצוני שאינו דווקא קשור אלינו. מה שנעשה פה זאת השלכה עלינו משינוי חיצוני. אדם בחר לעשות מעשה מסוים (פרידה)ואנחנו מושפעים מהבחירה שלו עד לרמה שזה יכול לגורם לשינוי פנימי אצלנו, שינוי שאין בו שם צורך.

  1. לעיתים השינוי החיצוני לא פוגע בנו באופן ישיר, מה שגורם לקושי לזהות אותו . אנחנו לא נהיה במרכז השינוי החיצוני אך בכל זאת אנו עלולים להיות מושפעים ממנו.

לדוגמה- המידה הממוצעת לאישה בגינס במשך זמן רב היה מידה 38, בעשור האחרונה ירדה למידה 34. השינוי החיצוני שנעשה על ידי עולם האופנה הכתיב רזון חדש וגרם לסביבה לרדוף אחרי היעד החדש. שינוי חיצוני זה אינו קשור אלינו באופן ישיר אך גורם לאידיאל היופי האישי שלנו להשתנות.

3.שינוי חיצוני טוב

אדם שזכה בלוטו לא הפך לעשיר אלא לאדם שיש בידו סכום כסף גדול. אדם עשיר הוא אדם שיודע לייצר רווחים שוטפים, לנהל, ליצור מערכות יחסים עסקיות וקשרים נכונים. החשיבה היא שונה. אולם אדם שרק זכה לקבל סכום כסף יכול להפסיד אותו בחודש אם לא יעשה שינוי פנימי בדפוסי החשיבה.

כלומר, לעיתים שינוי חיצוני הוא מעולה לנו. אנו עוברים לאזור טוב יותר בגלל המשפחה או העבודה, זוכים בסכום כסף גבוה בלוטו או מצליחים לרדת במשקל בגלל שהשותף קנה אוכל בריא.

שינויים שלא אנחנו יצרנו אך הם טובים לנו. אבל אם אנחנו לא נעשה שינוי פנימי תוך כדי, ברגע שהשינוי החיצוני כבר לא יהיה קיים או שההתלהבות ממנו תחלוף אנחנו נחזור בדיוק לאותה נקודה ממנה התחלנו.

 רק שינוי פנימי קבוע ומודע הוא אמיתי ונשאר לאורך זמן

השארת תגובה